Korzyści dla użytkowników – obejmują między innymi:
- Dostęp do danych z dowolnego miejsca i z dowolnego urządzenia
- minimum 30 GB miejsca dla poczty e-mail oraz zaawansowane funkcje wyszukiwania
- Narzędzia do szybkiej i łatwej współpracy oraz komunikacji
- Dane są bezpieczne nawet w przypadku uszkodzenia lub kradzieży komputera
Korzyści dla administratorów – obejmują między innymi:
- Brak konieczności instalowania i obsługiwania sprzętu lub oprogramowania
- Niski stały koszt na jednego użytkownika
- Proste aplikacje, które są dobrze znane użytkownikom – brak konieczności organizowania skomplikowanych szkoleń
- Możliwość stopniowego przenoszenia użytkowników
- Oszczędność opłat licencyjnych i kosztów związanych ze sprzętem oraz centrami danych
- Otwarta platforma umożliwiająca integrację
Korzyści dla przedsiębiorstw – obejmują między innymi:
- Mniejsze koszty
- Większa wydajność pracowników wpływająca na szybsze podejmowanie decyzji
- Duża elastyczność umożliwiająca szybkie wdrażanie zmian i innowacji przy zachowaniu ciągłości działania
- Atrakcyjne środowisko informatyczne dla młodszego pokolenia pracowników
W większości przedsiębiorstw koszty związane z zapewnieniem i obsługą poczty e-mail oraz aplikacji biurowych wynoszą od 500 do 2 000 złotych na pracownika.