Mapy i geolokalizacja
Do rozszerzania funkcjonalności naszych aplikacji korzystamy z dostępnych na rynku, zaawansowanych rozwiązań geolokalizacyjnych. Pozwalają one na określanie geograficznego położenia fizycznych przedmiotów lub osób. Geolokalizacja umożliwia zarządzanie obiektami ruchomymi, ułatwia dotarcie do określonego miejsca lub zbieranie informacje o lokalizacji dowolnego obiektu.
Przykłady użycia
Geolokalizacja znajduje zastosowanie w różnych branżach. Do najpopularniejszych przykładów można zaliczyć reklamy i zaawansowane opcje ich targetowania, branżę przewozową, transportową, medyczną, turystyczną czy gastronomię. Ponadto, mapy bywają wykorzystywane nawet w aplikacjach z pogranicza kultury i sztuki.
Google Maps Platform
Google Maps pozwala zbierać lokalne dane i na ich podstawie informować o lokalizacji ponad 100 milionów biznesów, zabytków czy miejsc spotkań. Może także pełnić funkcję GPS. Korzystając z informacji o trasach ze 199 krajów, funkcja Directions API pozwala pomagać użytkownikom aplikacji w znalezieniu drogi do sklepu, hotelu czy restauracji. Dzięki opcji Street View użytkownicy widzą, gdzie zmierzają, jeszcze zanim dotrą na miejsce.
Azure Maps
Azure Maps to usługa chmurowa Microsoft pozwalająca na wzbogacenie aplikacji o rozwiązanie do inteligentnego mapowania miejsc i ruchomych obiektów. Ta usługa od Microsoft świetnie sprawdzi się zarówno w konsumenckiej aplikacji webowej, jak i aplikacjach wspierających działanie biznesu (np. zintegrowanych z CRM).